בדרך כלל אנחנו מאמינים שאם אכלנו ארוחה נהיה שבעים אחרי שנסיים, אבל מחקר חדש מגלה כי יש מאכלים שיגרמו לכם להמשיך להיות רעבים גם אחרי שסיימתם לאכול, מה שיוביל לאכילה נוספת וכמובן להשמנה.
למה זה קורה?
ועל איזה מאכלים כדי לוותר?
מחקר אמריקאי חדש מגלה שיש מאכלים המשפיעים על מבנה המוח שלנו ופשוט גורמים לנו להיות יותר רעבים. המחקר מגלה כי מאכלים הגורמים לעלייה של האינדקס הגליקמי בדם יוצרים תחושת רעב ובעצם גורמים לכם לרצות להמשיך לאכול עוד ועוד.
אז אילו מאכלים גורמים לכם לרצות ולהמשיך לאכול?
1.צ'יפס מטוגן-
זה אחד המאכלים שנראה לנו שישביעו אותנו במהירות, אבל אם נעצור רגע ונחשוב, בעצם מדובר בתפו"א- פחמימות פשוטות, שהגוף שלנו מעכל במהירות. רמת האינסולין עולה במהירות אבל יורדת במהירות רבה אפילו יותר, מה שמשאיר אותנו רעבים וחסרי אנרגיה.
בנוסף, אחרי שאכלנו צ'יפס אנחנו רוצים לאכול משהו בעל רמת סוכר גבוהה, מה שיגרום לנו להיכנס למעגל של רעב ואכילה לא בריאה.
2.עוגות-
מי יכול לעמודבפיתוי של עוגות ועוגיות שנראים כאילו הם מזמינים אותנו לאכול אותם באופן אישי? וההסבר חוזר על עצמו גם כאן, הסוכר מפתה אך מותיר אותנו רעבים ועייפים מהר מאוד.
3.מונוסודיום גלוטומט- מאכלים מעובדים רבים מכילים מונוסודיום גלוטומט כמו למשל:
קופסאות שימורים, מרקים בשקית ועוד. מחקר ספרדי מצא כי אכילת מאכלים המכילים מונוסודיום גלוטומט מגבירים ב40% את התיאבון ועלולים להיות אחד הגורמים מאחורי מגפת ההשמנה במדינות רבות במערב.
4.פסטה מקמח לבן- איזו כמות של פסטה תספיק לכם כדי לשבוע? העניין הוא שאם תתמלאו בפחמימות פשוטות הלבלב יתחיל לייצר יותר אינסולין, וכאמור, יותר מידי אינסולין מוריד את רמת הסוכר בדם ואז אתם רעבים וחוזר חלילה.
5. כל מי ששתה קצת בחיים שלו יודע ששתיית אלכוהול גורמת לך ל"מאנצ'ים"- חשק לאכול משהו, ולא סתם. מחקשר שפורסם בנושא הקשר בין אלכוהול לרעב מגלה כי מספיקות 3 מנות של אלכוהול כדי להוריד את רמת ההורמון הלפטין בדם- הורמון שתפקידו לייצב את תחושות הרעב ב-30%.
מחקר נוסף גילה כי שתיית אלכוהול גורמת לשיבוש השליטה על תחושת הרעב שמתבצע בהיפותלמוס, ומפעיל את החלק במוח שמתאווה לאכול משביע ומשמין.
תגיות: